Pixel

Polisa domowego assistance, która jest zazwyczaj częścią ubezpieczenia domu lub mieszkania, gwarantuje pomoc w nieoczekiwanych sytuacjach życia codziennego.

Na jakie świadczenia możesz liczyć w ramach domowego assistance?

Domowe assistance w założeniu ma służyć nie tylko ubezpieczonemu, ale także domownikom zamieszkującym razem z nim we wspólnym gospodarstwie domowym. Tego typu polisa jest bowiem zazwyczaj częścią tzw. „pakietów domowych”, czyli dodatkiem do ubezpieczenia domu lub mieszkania. Zabezpieczenie tego typu sprawia, że można spać nieco spokojniej, gdyż w wielu kryzysowych sytuacjach można liczyć na różnego typu pomoc:

Interwencja w domu

Jeśli budynek lub mieszkanie zostanie uszkodzone wskutek działania siły wyższej lub z innych przyczyn losowych określonych w umowie ubezpieczenia (np. zalanie, kradzież, pożar, powódź, huragan, uderzenia pioruna) i nie nadaje się do zamieszkania, ubezpieczony w ramach assistance domowego może liczyć na interwencję. Może to być organizacja pobytu w hotelu, transport ubezpieczonego i jego bliskich wraz z bagażem do miejsca pobytu czasowego, dozór pozostawionego bez opieki domu, dokonanie wycen powstałych uszkodzeń, dokonanie specjalistycznych napraw.

Interwencja i opieka medyczna

Jeśli ubezpieczony na skutek nieszczęśliwego wypadku, do którego doszło w domu, doznał trwałego uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia, może w ramach assistance domowego liczyć na opiekę medyczną: lekarską, pielęgniarską, opiekuńczą.

Zorganizowanie pomocy w przypadku hospitalizacji

W przypadku hospitalizacji ubezpieczonego, do której doszło na skutek nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania, ubezpieczyciel może zorganizować opiekę nad osobami małoletnimi lub osobami starszymi albo zwierzętami domowymi, które na co dzień pozostają pod pieczą ubezpieczonego.

Usługi informacyjne

W nagłych przypadkach można liczyć na uzyskanie sprawdzonych informacji o placówkach publicznych lub prywatnych świadczących usługi w interesującym nas zakresie. Dotyczyć to może najbliższych dostępnych placówek medycznych, aptek, numerów telefonów służb użyteczności publicznej lub firm dokonujących specjalistycznych napraw.

Kto faktycznie pomaga poszkodowanym?

Zakłady ubezpieczeń korzystają najczęściej z usług pośredników, czyli firm które na ich zlecenie świadczą usługi assistance. Zdarza się, że cześć usług świadczona jest bezpośrednio przez wyspecjalizowane jednostki działające w ramach zakładu ubezpieczeń.

Jak skorzystać z tego typu świadczenia ?

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań na własną rękę należy powiadomić ubezpieczyciela. Najlepiej skontaktować się telefonicznie ze wskazaną w polisie lub w OWU jednostką i podać najważniejsze informacje o zaistniałym zdarzeniu.

Zwykle całodobowy numer kontaktowy zamieszczony jest na polisie lub dołączonym do niej dokumencie. Warto wpisać go do książki telefonicznej w telefonie.

Dowiedz się, jak możemy Ci pomóc

Skontaktuje się z Tobą nasz specjalista.

© 2024 Salvum
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Administratorami Twoich danych osobowych są podmioty tworzące Salvum Odszkodowania. Mamy siedzibę w Sulejowie przy ul. Koneckiej 41. Dane osobowe, które podajesz w formularzu przetwarzamy w celu kontaktu z Tobą oraz kierowania do Ciebie naszych ofert. Masz prawo w każdym czasie cofnąć swoją zgodę na kontakt i otrzymywanie od nas ofert dzwoniąc na infolinię +48 731 31 31 31, pisząc e-mail na adres biuro@salvum.com.pl lub list pod adres Salvum Odszkodowania, ul. Konecka 41, 97-330 Sulejów z dopiskiem "Moje dane osobowe". Tutaj dowiesz się więcej o regułach przetwarzania przez nas Twoich danych.