Pixel

Polisa domowego assistance, która jest zazwyczaj częścią ubezpieczenia domu lub mieszkania, gwarantuje pomoc w nieoczekiwanych sytuacjach życia codziennego.

Na jakie świadczenia możesz liczyć w ramach domowego assistance?

Domowe assistance w założeniu ma służyć nie tylko ubezpieczonemu, ale także domownikom zamieszkującym razem z nim we wspólnym gospodarstwie domowym. Tego typu polisa jest bowiem zazwyczaj częścią tzw. „pakietów domowych”, czyli dodatkiem do ubezpieczenia domu lub mieszkania. Zabezpieczenie tego typu sprawia, że można spać nieco spokojniej, gdyż w wielu kryzysowych sytuacjach można liczyć na różnego typu pomoc:

Interwencja w domu

Jeśli budynek lub mieszkanie zostanie uszkodzone wskutek działania siły wyższej lub z innych przyczyn losowych określonych w umowie ubezpieczenia (np. zalanie, kradzież, pożar, powódź, huragan, uderzenia pioruna) i nie nadaje się do zamieszkania, ubezpieczony w ramach assistance domowego może liczyć na interwencję. Może to być organizacja pobytu w hotelu, transport ubezpieczonego i jego bliskich wraz z bagażem do miejsca pobytu czasowego, dozór pozostawionego bez opieki domu, dokonanie wycen powstałych uszkodzeń, dokonanie specjalistycznych napraw.

Interwencja i opieka medyczna

Jeśli ubezpieczony na skutek nieszczęśliwego wypadku, do którego doszło w domu, doznał trwałego uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia, może w ramach assistance domowego liczyć na opiekę medyczną: lekarską, pielęgniarską, opiekuńczą.

Zorganizowanie pomocy w przypadku hospitalizacji

W przypadku hospitalizacji ubezpieczonego, do której doszło na skutek nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania, ubezpieczyciel może zorganizować opiekę nad osobami małoletnimi lub osobami starszymi albo zwierzętami domowymi, które na co dzień pozostają pod pieczą ubezpieczonego.

Usługi informacyjne

W nagłych przypadkach można liczyć na uzyskanie sprawdzonych informacji o placówkach publicznych lub prywatnych świadczących usługi w interesującym nas zakresie. Dotyczyć to może najbliższych dostępnych placówek medycznych, aptek, numerów telefonów służb użyteczności publicznej lub firm dokonujących specjalistycznych napraw.

Kto faktycznie pomaga poszkodowanym?

Zakłady ubezpieczeń korzystają najczęściej z usług pośredników, czyli firm które na ich zlecenie świadczą usługi assistance. Zdarza się, że cześć usług świadczona jest bezpośrednio przez wyspecjalizowane jednostki działające w ramach zakładu ubezpieczeń.

Jak skorzystać z tego typu świadczenia ?

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań na własną rękę należy powiadomić ubezpieczyciela. Najlepiej skontaktować się telefonicznie ze wskazaną w polisie lub w OWU jednostką i podać najważniejsze informacje o zaistniałym zdarzeniu.

Zwykle całodobowy numer kontaktowy zamieszczony jest na polisie lub dołączonym do niej dokumencie. Warto wpisać go do książki telefonicznej w telefonie.

Find out how we can help you

Our expert will contact you

© 2024 Salvum
By using this website you agree to the use of cookies in accordance with current browser settings.
The administrators of your personal data are the entities creating the Salvum Odszkodowania company with the office in Sulejów at ul. Konecka 41. The personal data you provide in the form are processed for contact and to send you our offers. At any time, you have the right to withdraw your consent to contact and receive offers from us by calling the hotline +48 731 31 31 31, by e-mail to biuro@salvum.com.pl or sending a letter to Salvum Odszkodowania, ul.Konecka 41, 97-330 Sulejów, with the annotation "My personal data". Here you will learn more about the rules for processing your data.