Wyruszając w podróż, o charakterze biznesowym lub turystycznym, organizowaną samodzielnie lub przez biuro podróży, często spotykamy się z wieloma niedogodnościami. Najczęściej się na nie godzimy, choć zgodnie z prawem nie zawsze musimy.
Kiedy podczas podróży okazuje się, że pociąg będzie miał dwugodzinne opóźnienie lub zamiast czterogwiazdkowego hotelu witają nas tylko trzy znaczki najczęściej... nie robimy nic. Dlaczego? Nie mamy czasu i ochoty pisać reklamacji, nie wierzymy, że będziemy w stanie wywalczyć pieniądze za poniesione szkody lub, i ta sytuacja zdarza się najczęściej, nawet nie wiemy, że mamy prawo domagać się odszkodowania. Kiedy prawo jest po naszej stronie?
Wykupiłeś wycieczkę w biurze turystyczny, ale jej przebieg znacznie odbiega od obietnic zamieszczonych w umowie? Masz prawo domagać się obniżki kosztów i zwrotu nadpłaty, złożyć reklamację lub odstąpić od zawartej umowy i zażądać zapewnienia powrotu do miejsca rozpoczęcia imprezy. Rekompensaty możesz domagać się, jeśli np.:
Jeśli po przylocie do miejsca docelowego okaże się, że nasz bagaż został uszkodzony lub zniszczony możemy domagać się zwrotu kosztów u przewoźnika – bezpośrednio lub, w przypadku wyjazdu zorganizowanego, poprzez biuro podróży.
Opóźniający się lub odwołany lot to dla podróżnego nie tylko zmarnowany czas. Może się przecież zdarzyć, że w miejscu docelowym zaplanowaliśmy coś ważnego na daną godzinę, np. spotkanie biznesowe. Jeśli zmiana godziny odlotu nie nastąpiła z przyczyn niezależnych od przewoźnika, np. złych warunków atmosferycznych, mamy prawo domagać się określonej rekompensaty.
Zwrot kosztów biletu, zastępczy środek transportu, odszkodowanie, napoje, posiłek, rozmowa telefoniczna a nawet bezpłatne zakwaterowanie w hotelu wraz z dojazdem do niego należą nam się jeśli:
Odszkodowanie za opóźnienie pociągu nie dotyczy wszystkich przejazdów. Rekompensata nie obowiązuje w przypadku przejazdów miejskich, podmiejskich i regionalnych. Jeśli jednak w podróż po Polsce lub UE wybieramy się pociągami: Expres, InterCity, Express InterCity, EuroCity lub EuroNight, a opóźnienie jest większe niż godzina mamy prawo dochodzić swoich praw. W zależności od okoliczności (czy pasażer jest już w trakcie podróży, czy w związku z opóźnieniem cel podróży stracił sens) mamy prawo domagać się:
Skontaktuje się z Tobą nasz specjalista.
Salvum Odszkodowania
+48 731 31 31 31
biuro@salvum.com.pl
Konecka 41
97-330 Sulejów
NIP: 771-265-70-71