Pixel

Wyruszając w podróż, o charakterze biznesowym lub turystycznym, organizowaną samodzielnie lub przez biuro podróży, często spotykamy się z wieloma niedogodnościami. Najczęściej się na nie godzimy, choć zgodnie z prawem nie zawsze musimy.

Jesteś klientem – masz swoje prawa

Kiedy podczas podróży okazuje się, że pociąg będzie miał dwugodzinne opóźnienie lub zamiast czterogwiazdkowego hotelu witają nas tylko trzy znaczki najczęściej... nie robimy nic. Dlaczego? Nie mamy czasu i ochoty pisać reklamacji, nie wierzymy, że będziemy w stanie wywalczyć pieniądze za poniesione szkody lub, i ta sytuacja zdarza się najczęściej, nawet nie wiemy, że mamy prawo domagać się odszkodowania. Kiedy prawo jest po naszej stronie?

Wyjazd zorganizowany

Wykupiłeś wycieczkę w biurze turystyczny, ale jej przebieg znacznie odbiega od obietnic zamieszczonych w umowie? Masz prawo domagać się obniżki kosztów i zwrotu nadpłaty, złożyć reklamację lub odstąpić od zawartej umowy i zażądać zapewnienia powrotu do miejsca rozpoczęcia imprezy. Rekompensaty możesz domagać się, jeśli np.:

  • zamiast hotelu z 4 gwiazdkami zostaniesz zakwaterowany w trzygwiazdkowym lub okazuje się, że opisywane w katalogu basen z podgrzewaną wodą i salon SPA to w rzeczywistości brodzik dla dzieci i masażysta przychodzący na zamówienie,
  • brak kontaktu z rezydentem podczas pobytu (powinniśmy znać jego imię i nazwisko i otrzymać do niego telefon kontaktowy),
  • klimatyzacja nie działa, a w katalogu, który został nam udostępniony brak informacji o jej okresowym charakterze.

Bagaż

Jeśli po przylocie do miejsca docelowego okaże się, że nasz bagaż został uszkodzony lub zniszczony możemy domagać się zwrotu kosztów u przewoźnika – bezpośrednio lub, w przypadku wyjazdu zorganizowanego, poprzez biuro podróży.

Samolot

Opóźniający się lub odwołany lot to dla podróżnego nie tylko zmarnowany czas. Może się przecież zdarzyć, że w miejscu docelowym zaplanowaliśmy coś ważnego na daną godzinę, np. spotkanie biznesowe. Jeśli zmiana godziny odlotu nie nastąpiła z przyczyn niezależnych od przewoźnika, np. złych warunków atmosferycznych, mamy prawo domagać się określonej rekompensaty.

Zwrot kosztów biletu, zastępczy środek transportu, odszkodowanie, napoje, posiłek, rozmowa telefoniczna a nawet bezpłatne zakwaterowanie w hotelu wraz z dojazdem do niego należą nam się jeśli:

  • lot odwołano i zostaliśmy o tym powiadomieni zbyt późno,
  • lot jest opóźniony co najmniej 2 godziny, a my dowiadujemy się o tym dopiero na lotnisku,
  • przesunięcie godziny lotu wiąże z dodatkowym noclegiem w miejscu pobytu.

Pociąg

Odszkodowanie za opóźnienie pociągu nie dotyczy wszystkich przejazdów. Rekompensata nie obowiązuje w przypadku przejazdów miejskich, podmiejskich i regionalnych. Jeśli jednak w podróż po Polsce lub UE wybieramy się pociągami: Expres, InterCity, Express InterCity, EuroCity lub EuroNight, a opóźnienie jest większe niż godzina mamy prawo dochodzić swoich praw. W zależności od okoliczności (czy pasażer jest już w trakcie podróży, czy w związku z opóźnieniem cel podróży stracił sens) mamy prawo domagać się:

  • zwrotu kosztów biletu,
  • transportu do miejsca rozpoczęcia podróży,
  • dodatkowego odszkodowania w wysokości 25 lub 50% ceny biletu.

Dowiedz się, jak możemy Ci pomóc

Skontaktuje się z Tobą nasz specjalista.

© 2024 Salvum
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Administratorami Twoich danych osobowych są podmioty tworzące Salvum Odszkodowania. Mamy siedzibę w Sulejowie przy ul. Koneckiej 41. Dane osobowe, które podajesz w formularzu przetwarzamy w celu kontaktu z Tobą oraz kierowania do Ciebie naszych ofert. Masz prawo w każdym czasie cofnąć swoją zgodę na kontakt i otrzymywanie od nas ofert dzwoniąc na infolinię +48 731 31 31 31, pisząc e-mail na adres biuro@salvum.com.pl lub list pod adres Salvum Odszkodowania, ul. Konecka 41, 97-330 Sulejów z dopiskiem "Moje dane osobowe". Tutaj dowiesz się więcej o regułach przetwarzania przez nas Twoich danych.