Pixel

W czasach kryzysu każdy przedsiębiorca zastanawia się, jak zabezpieczyć swoją działalność gospodarczą. Tym bardziej, że funkcjonowanie firmy zależy nie tylko od niego, ale też od współpracy z innymi. Rozwiązaniem dla tych problemów ma być ubezpieczenie należności. Tylko czy zawsze tak jest?

Zatory płatnicze a kryzys w firmie

Nieuregulowane faktury i zatory płatnicze to jeden z czynników mających wpływ na funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstwa. Problemy z wynagrodzeniem za wykonaną usługę czy dostarczone produkty sprawiają, że firmie może zacząć brakować środków zarówno na materiały i inwestycje jak również na opłacenie pracowników.

Niewypłacalni kontrahenci to jednak nie jedyny problem. W czasach kryzysu trudnej pozyskać również środki zewnętrzne na sfinansowanie działalności gospodarczej: kredyt w banku czy fundusze unijne. W efekcie może dojść do zastoju w biznesie, a w skrajnym przypadku nawet do jego zamknięcia. Rozwiązaniem na te problemy ma być ubezpieczenie należności.

Ubezpieczenie należności - co to takiego?

Ubezpieczenie należności ma służyć zabezpieczeniu środków obrotowych firmy i uniknięciu strat spowodowanych nieuregulowanymi płatnościami. Polisa gwarantuje wypłatę odszkodowania w przypadku, gdy kontrahent zwleka z zapłaceniem faktury z odroczonym terminem płatności. Oferuje ona ponadto dodatkowe narzędzia, takie jak monitorowanie wiarygodności i wypłacalności biznesowych partnerów czy windykacja należności.

Na co zwracać uwagę przy tego typu polisach?

Zapewniania ubezpieczycieli warto solidnie przeanalizować. Tym bardziej, że ubezpieczenie należności nie należy do polis tanich. Na co warto zwrócić uwagę?

  • Przede wszystkim, na definicję wypadku ubezpieczeniowego, czyli warunki wypłaty odszkodowania. Warto sprawdzić, co dla ubezpieczyciela oznacza niewypłacalność kontrahenta, tzn. czy dotyczy ona wyłącznie sytuacji, w których firma ogłosiła upadłość lub egzekucja okazała się bezskuteczna, czy mówimy o niej już wtedy, gdy okres braku płatności przekracza ustalony w umowie okres.
  • Limit kredytowy. To on określa stopień odpowiedzialności ubezpieczeniowej danego towarzystwa w stosunku do określonego kontrahenta. Limit ustalany jest po przeprowadzeniu oceny ryzyka w odniesieniu do danego przedsiębiorstwa.

Zanim podejmiemy jakąkolwiek decyzję dotyczącą ubezpieczenia porównajmy oferty dostępne na rynku i dokładnie zapoznajmy się z ich treścią. Może się bowiem okazać, że choć regularnie opłacaliśmy spore składki, w trudnej sytuacji pozostaniemy bez środków, które są nam niezbędne, by firma dobrze funkcjonowała.

Dowiedz się, jak możemy Ci pomóc

Skontaktuje się z Tobą nasz specjalista.

© 2024 Salvum
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Administratorami Twoich danych osobowych są podmioty tworzące Salvum Odszkodowania. Mamy siedzibę w Sulejowie przy ul. Koneckiej 41. Dane osobowe, które podajesz w formularzu przetwarzamy w celu kontaktu z Tobą oraz kierowania do Ciebie naszych ofert. Masz prawo w każdym czasie cofnąć swoją zgodę na kontakt i otrzymywanie od nas ofert dzwoniąc na infolinię +48 731 31 31 31, pisząc e-mail na adres biuro@salvum.com.pl lub list pod adres Salvum Odszkodowania, ul. Konecka 41, 97-330 Sulejów z dopiskiem "Moje dane osobowe". Tutaj dowiesz się więcej o regułach przetwarzania przez nas Twoich danych.